09906274013

برای مشاوره حقوقی با ما در تماس باشید.

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

وکیل متخصص شهرداری با دانش فراوان در زمینه قوانین و مقررات عام و خاص شهرداری، آگاهی کامل از کمیسیون های شهرداری، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها، توانمندی دارد که در پرونده‌های قضایی علیه شهرداری، با ارائه دفاع موثر، به دستیابی به نتیجه مطلوب کمک نماید. این وکیل به عنوان یک حقوقدان متخصص در حوزه شهرداری، توانمند به ارائه خدمات حقوقی در امور مربوط به شهرداری می‌باشد. در این متن در سایت وکیل یاسر نوری میخواهیم به بررسی بهترین وکیل شهرداری در شیراز بپردازیم.

وکیل شهرداری در دعاوی مختلف می‌تواند نقش اساسی ایفا کند، از جمله اعتراض به آرا صادره از سوی کمیسیون‌های ماده 100، 99، 77 و 55 شهرداری. همچنین، توانایی در اخذ دستور موقت از دیوان عدالت اداری به منظور توقیف عملیات اجرایی آرا صادره از کمیسیون‌های شهرداری نیز جزء مهارت‌های این وکیل می‌باشد. به علاوه، او می‌تواند در اخذ مجوزهای پروانه ساختمانی و دیگر امور مرتبط با شهرداری نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین وکیل اخذ شناسنامه در شیراز

وکیل متخصص انحصار وراثت در شیراز
بهترین وکیل شهرداری در شیراز

شهرداری از چه کمیسیون ها و شوراهایی تشکیل می شود؟

شهرداری از تشکیلات مختلفی مانند شورای شهر، شورای عالی شهرسازی و معماری، و کمیسیون مندرج در ماده 8 قانون نوسازی بهره می‌برد. این تشکیلات با مسئولیت‌ها و وظایف خاص خود در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری فعالیت می‌کنند.

1. شورای شهر:

شورای شهر به عنوان یک سازمان محلی با شخصیت حقوقی مستقل، مسئولیت‌هایی از جمله تصمیم‌گیری درباره امور و نیازمندی‌های عمومی مرتبط با شهر را بر عهده دارد. این شورا، شهردار را برای دوره‌های چهارساله انتخاب می‌کند. مهمترین وظایف شهرداری شامل بررسی و تصویب طرح‌های شهرسازی و تعیین حدود شهر، همکاری در تصویب طرح حدود شهر، نظارت بر اجرای طرح‌های معابر و فضای سبز، و صدور مجوزهای ساختمانی است.

2. شورای عالی شهرسازی و معماری:

این شورا به عنوان مرجعی برای تصویب طرح‌های جامع شهری شناخته می‌شود. مسئولیت‌های این شورا شامل بررسی و تصویب نهایی طرح‌های جامع شهری، تغییرات در خصوص تفصیل طرح‌ها، و اظهار نظر درباره لوایح و مقررات مربوط به طرح‌های جامع شهری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین وکیل جعل در شیراز

3. کمیسیون مندرج در ماده 8 قانون نوسازی:

این کمیسیون به رسیدگی به اعتراضات مرتبط با ممیزی در زمینه مساحت اراضی و مستحدثات، مکان وقوع ملک، تطابق مشخصات ملک با ضوابط مربوطه و ارزیابی املاک و حقوق کسب و پیشه در ارتباط با طرح‌های نوسازی و توسعه معابر مشغول است. این کمیسیون، تصمیمات اغلبی را با اکثریت اعضا اتخاذ می‌کند و صلاحیت آن محدود به رسیدگی به اختلافات ناشی از اجرای قانون نوسازی می‌باشد.

4. کمیسیون ماده 100 شهرداری:

ماده 100 قانون شهرداری تعیین کننده مسئولیت مالکان اراضی و املاک داخل محدوده شهر یا حریم آن است و بر آن تاکید دارد که قبل از هرگونه عملیات عمرانی یا تفکیک اراضی، ملزم به اخذ پروانه می‌باشند. این ماده برای جلوگیری از عملیات ساختمانی غیرمجاز، ضمانت اجرایی عدم چنین اموری را تعیین کرده و امکان ارجاع موارد به کمیسیون ماده 100 را فراهم می‌آورد. این کمیسیون مختص مناطق در محدوده یا حریم شهر بوده و نظارت بر امور مربوط به ملک‌ها و اراضی در این مناطق را برعهده دارد. در تبصره 2 از بند 3 ماده 99 قانون شهرداری، رویه رسیدگی به تخلفات کمیسیون ماده 100 با حضور نمایندگان وزارت کشور، قوه قضائیه و وزارت مسکن و شهرسازی در استانداری‌ها تعیین شده است.

5. کمیسیون ماده 99 شهرداری:

کمیسیون ماده 99 به منظور جلوگیری از عملیات ساختمانی غیرمجاز در خارج از محدوده‌های تصویب شده شهرها تشکیل می‌شود. این کمیسیون از نمایندگان وزارت کشور، قوه قضائیه و وزارت مسکن و شهرسازی تشکیل شده و در استانداری‌ها وظیفه رصد و پیگیری تخلفات در زمینه ساختمانی را بر عهده دارد. این کمیسیون می‌تواند دستور تخریب بنا یا اعمال جریمه ذینع را صادر کرده و در صورت تخلف، جریمه معین در ماده 99 قانون شهرداری (معادل پنجاه تا هفتاد درصد ارزش روز ملک) را اعمال نماید.

بیشتر بخوانید: وکیل برای توهین و افترا در شیراز

بهترین وکیل شهرداری در شیراز

6. کمیسیون ماده 5 قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران:

این کمیسیون به منظور مطالعه مسائل شهری و ارائه پیشنهادات در زمینه‌های مختلف معماری و شهرسازی تشکیل شده است. در ابتدا، شهرداری جهت تهیه نقشه‌های تفصیلی، واحدی ایجاد می‌کند که بعدها با تصویب قوانین، به کمیسیون ماده 5 تبدیل و شخصیت حقوقی جداگانه از شهرداری را به خود می‌پذیرد. این کمیسیون مسئولیت نقد و بررسی طرح‌های تفصیلی شهرسازی را برعهده دارد و در صورت تخلفات، به صدور رأی برای جلوگیری از عملیات ساختمانی غیرمجاز اقدام می‌نماید.

بیشتر بخوانید: دفتر وکالت یاسر نوری در شیراز

وظایف وکیل متخصص شهرداری

وظیفه وکیل متخصص شهرداری در حوزه حقوق شهرداری بسیار حیاتی است. این وکلا با توجه به تخصص و دانش گسترده‌ای که در زمینه قوانین و مقررات شهرداری دارند، نقش مهمی در حل اختلافات و پیگیری دعاوی مرتبط با این حوزه دارند. وظایف اصلی وکیل متخصص شهرداری عبارتند از:

1. آگاهی از قوانین و مقررات:

وکیل متخصص شهرداری باید دارای دانش عمیقی درباره قوانین و مقررات مربوط به شهرداری، کمیسیون‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها باشد تا بتواند بهترین دفاع را برای موکل خود ارائه دهد.

2. رسیدگی به دعاوی:

وکیل شهرداری نقش فعالی در رسیدگی به دعاوی مختلف مانند اعتراض به آراء کمیسیون‌های مختلف، اخذ دستور موقت از دیوان عدالت اداری، و موارد مرتبط با مجوزهای ساختمانی دارد.

3. پیگیری دعاوی با سرعت:

به دلیل پیچیدگی مسائل شهرداری، سرعت در پیگیری و حل دعاوی امری اساسی است. وکیل متخصص شهرداری با دانش و تجربه خود می‌تواند فرآیند را به بهترین شکل ممکن و با سرعت بالا انجام دهد.

4. انتخاب بهترین وکیل:

برای انتخاب بهترین وکیل شهرداری، مواردی مانند مطالعه رزومه و تجربه وکیل، مشاوره اولیه و هزینه‌ها، امتیازات دیگر کاربران به وکیل، می‌تواند مؤثر باشد. درخواست مشاوره از چند وکیل و مقایسه این عوامل کمک به انتخاب بهترین وکیل برای موارد شهرداری شما خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه نام شناسنامه خود را تغییر دهیم

بهترین وکیل شهرداری در شیراز
بهترین وکیل شهرداری در شیراز

نتیجه‌گیری:

در متون فوق، نقش و اهمیت کمیسیون‌های ماده 100 و ماده 99 در فرآیند عمرانی و ساختمانی شهرداری‌ها به خوبی بیان شده است. این کمیسیون‌ها در تنظیم و نظارت بر امور ملکی، ساختمانی، و عملیات عمرانی شهرها و حفظ حقوق شهروندان نقش مهمی دارند.اگر به دنبال وکیل متخصص شهرداری در شهر شیراز هستید، وکیل یاسر نوری یک گزینه بسیار مناسب است. با تجربه و تخصص در زمینه قوانین شهرداری و علم کافی در امور ملکی و ساختمانی، وی تضمین‌گر حقوق شما در دعاوی مرتبط با شهرداری خواهد بود.

وکیل یاسر نوری با مشاوره حرفه‌ای و توانایی در پیگیری دعاوی، اطمینان بهتری را برای موکلانش فراهم می‌کند. به عنوان یک حرفه‌ای متعهد، او با سرعت و دقت در پیگیری موارد حقوقی شما به کمک کمیسیون‌های ماده 100 و ماده 99 می‌پردازد.

از خدمات وکیل یاسر نوری بهره‌مند شوید و از دانش و تخصص او در حوزه قوانین شهرداری برای حل مسائل و دفاع موثر در دعاوی مربوط به شهرداری بهره‌مند شوید.

شماره تماس:

09906274013

آدرس:

شیراز،خیابان جمهوری ،نبش کوچه 2،پلاک 371،طبقه همکف
ایمیل:
مقالات:
  1. وکیل ملکی در شیراز
  2. دفتر وکالت در شیراز
  3. دفتر وکالت وکیل یاسر نوری در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *